czwartek, 15 marca 2018

RF Analyzer 0 - 55 MHz

Analizator RF z wyświetlaczem TFT


Podstawowe cechy:
Signal Generator        0 - 55.000.000MHz
Power Meter     -60dBm - +17dBm       >500MHz
Frequency Analyzer  F: 0-55MHz 0-30MHz ±1dB 30-55Mhz ±2dB
Antenna Analyzer        F: 0-55MHz  SWR 1.002 - 17

Urządzenie oparte o generator AD9850 oraz detektor w.cz AD8307, całość sterowana Arduino NANO 16MHz 5V Atmega328. Wyniki pracy prezentowane są na wyświetlaczu TFT ILI9341 2.2" - 2.4" itp.
Projekt oparty o opis - RF Analyzer https://ja2nkd.blogspot.jp



 PCB analizatora wstępnie projektowałem jako jednostronne, lecz okazało się że laminat mam tylko dwustronny. Więc moje urządzenie zostało wykonane na laminacie dwustronnym FR4 1.5mm do którego to świetnie pasują gniazda SMA.



Zastosowanie klocków Arduino maksymalnie uprościło złożenie Analizatora :)



 Widoczny różowy przewód zasila wyświetlacz, autor zasila wyświetlacz z 3v3, jednak posiadane przeze mnie wyświetlacze TFT 2,2" czy też TFT 2.4" posiadają na PCB stabilizator 3v3 więc postanowiłem go zasilić napięciem 5V bezpośrednio z Arduino.

Przyrząd ten stanowi świetny pomysł na urządzenie przenośne zasilane z akumulatorka li-ion 8.4V, działa również poprawnie zasilany przez usb z 5V, dzięki wyświetlaczowi nie jesteśmy uwiązani do komputera jak to ma miejsce z innymi miernikami typu NWT i pochodnych.

Dalszy ciąg > analizator-rf-z-wyswietlaczem-tft-v2

5 komentarzy:

  1. Rozwiązanie ciekawe, godne uwagi !
    Otworzyłem link, który podałeś, do pomysłodawcy projektu i bardzo spodobał mi się podpis pod jego artykułem, który cytuję poniżej:

    Hi,My Homebrew friends in the world

    Sorry,My English is poor.
    Many efforts are necessary to me to write it by English.
    I'd like to write it by English in the future.
    If there are questions, please write a comment or send a mail.

    73's
    JA2NKD Ryuu

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezręczność translatora :) lub Facet stawia sprawę jasno. Tak czy owak projekt mi się podoba. Pracuję nad wersją ulepszoną :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy można poprosić o publikację obrazu płytki PCB w PDF , KiCad lub jakimś innym formacie nadającym się do wyprodukowania płytki?

    OdpowiedzUsuń