sobota, 5 stycznia 2013

Oscyloskop Goldstar OS-3040


W trakcie budowy Generatorka DDS na układzie Atmega16 dość intensywnie używałem swojego analogowo-cyfrowego oscyloskopu Goldstar. Sprzęt mimo że leciwy jest bardzo poręczny, jednak przy ostatniej konstrukcji padł.
Przestał rysować wykresy w poziomie a jedynie w pionie ( ot taki nie poręczny Voltomierz).
Poszukiwania w internecie informacji nie przyniosły żadnych rezultatów, schematu również nie udało mi się zdobyć.
Na popularnym niegdyś wśród elektroników portalu Elektroda, poza kilkoma pytaniami nie znalazłem zupełnie nic co by mogło mi pomóc.
Wszak to już druga usterka w trakcie użytkowania, więc bez obaw ponownie rozebrałem oscyloskop.
Po wstępnych oględzinach stwierdziłem że to jest nowa przypadłość nie mająca nic wspólnego z poprzednią naprawą zasilania.

W tej części padły diody i kondensator 47uF/250V.

Po kwadransie walki z miernikiem wytypowałem kilka potencjalnych miejsc w których mogło coś paść, jak się okazało padł jeden tranzystor 2n3906.



Tranzystor usadowiony niestety jest w dość niedogodnym miejscu, można całą płytę wymontować i wymienić tranzystor lub po prostu przylutować go od strony PCB.



Po całym zabiegu oscyloskop powrócił do dawnej świetności.




Goldstar OS-4030

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz