czwartek, 30 lipca 2015

QYT KT-8900

Chińska myśl techniczna - TRX VHF / UHF QYT KT-8900


Całkiem niedawno dla żartu nabyłem małego TRXa KT-8900, zamysłem było trochę się pośmiać i jeśli to zadziała wsadzić to maleństwo do auta.

Już samo rozpakowanie tego z kartonu może przyprawić człowieka o ból głowy, tyle że ze śmiechu! Do tej pory uważałem moje YAESU FT817 za majstersztyk, ale Chińczyk zdumiewa niewiele mniej.
Radio po przebadaniu na przyrządach nie odbiega od parametrów deklarowanych przez producenta, więc z punktu widzenia radiowego jest to zwyczajny przeciętniak.

Egzemplarz jaki dostarczył mi chińczyk jest wolny od wad z softem o jakich sporo można poczytać na necie, wnioskować należy że prace nad tym maluchem nadal trwają.
Obsługa radia jest banalna, audio wydobywające się z tego maleństwa jest na przyzwoitym poziomie.
Radio nie nadaje się do wielogodzinnego żucia szmat , po półgodzinnej dyspucie radio osiąga horrendalną temperaturę, aby było ciekawiej na obudowie widnieje stosowne ostrzeżenie.
Pewnym rozwiązaniem jest przykręcenie radia do solidnego mocowania wykonanego z materiału dobrze przewodzącego ciepło.

Niestety jest jeszcze jeden babol który w pewnych sytuacjach dyskwalifikuje te radio do używania go pod anteną stacjonarną.
Radio jest zupełnie bezbronne względem silnych stacji pracujących na sąsiednich częstotliwościach.
W moim przypadku na paśmie 70cm radyjko nie nadaje się do pracy pod anteną stacjonarną, 30 metrów dalej mam cyfrę pracującą poniżej 430MHz, a kilka set metrów dalej mam nadajnik pracujący dużą mocą powyżej 450MHz.
Jako takie słuchanie czegokolwiek w takich warunkach
 jest praktycznie nie możliwe !!!!

Ja jestem zadowolony z zakupu, jednak potencjalnym nabywcom radzę się dobrze zastanowić, czy oby na pewno to jest to czego szukają.

10 komentarzy:

  1. Wiec jak ostateczna opinia jeśli chodzi o radio do auta. Myślę o zakupie zamiast Motoroli gm 350 do taxi. Czy kwestia programowania jest tak oczywista jak w ut-5.

    OdpowiedzUsuń
  2. Do auta jest ok. Cena dość atrakcyjna, moc odpowiednia. W grupie jest kilka sztuk, i jeszcze nikt nic nie popsuł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W moim coś dzieje się z odbiornikiem podczas jazdy. Straszne zakłucenia, wystarczy się zatrzymać nie gasząc silnika i po problemie. Ktoś się domyśla gdzie może być problem?

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jest to samo z tymi zakłóceniami. Ale w innym aucie już tego nie ma.
    Trzaski podczas jazdy uniemożliwiają korzystanie z tone squelch.
    W radiu Wouxun ten problem w ogóle nie występuje.
    SP3IZN


    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to dobrze, że w moich okolicach używa się CTCSS-a :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam specjalnych zastrzeżeń, no może poza błędami w oprogramowaniu. Niektórych funkcji w menu nie można zmienić. Nie daje się np. zmienić moc wyjściowa ustawiona fabrycznie na LOW, nie można też zmienić szerokości kanału - fabrycznie ustawiony jest na WIDE - 25 kHz, co utrudnia pracę przez niektóre przemienniki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hi,

    it is unbelievable. It seems that the ALU case which looks like large and seccessfull heatsink is not connected at all to the finals! As it is visible on the picture there is only small coper heatsink mounted on the finals but heat dissipation is definitely not thru all the case!
    So the large and nice fins on the top of the case which looks like sophisticated heatsink for huge heat dissipation from finals during 25W output power running is fake... :)
    73 - Petr

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre tanie radio. Mam i nie narzekam, za te pieniądze to chyba grzech wybrzydzać!

    OdpowiedzUsuń
  9. mnie wkurzato,ze podswietlenia dziala odwrotnie jak w innych radiach tzn przy odbiorze sygnalu jest wylaczone ,a po zakonczenu transmisji jest podswietlony LCD, bezsens bo nie widac z jakim sygnalem "S" ktos do nas nadaje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wystarczy przeczytać instrukcję i ustawić opcję w radiu.

      Usuń