wtorek, 5 czerwca 2018

HUYTRAK II LCD

HUYTRAK II LCD5110 @ arduino APRS BOARD via GPRS



Proste urządzenie odciążające telefony trakujących się via GSM,
traker  APRS

 jednocześnie pełniące funkcję APRS WX station telemetrią z wbudowanym zasilaniem.

 meteo APRS

Urządzenie dla narzekających na zajeżdzanie baterii telefonów przez aplikacje trakujące.

Co na pokładzie:
GPS NEO-6
LCD5110
BMP280 - czujnik ciśnienia i temperatury wewnątrz
DHT22 - zewnętrzny czujnik temperatury i wilgotności
GSM SIM800L
Przetwornica step up - mini MP2307
Arduino Pro mini 8MHz / 3v3
Układ ładowania akumulatora TP4056
Ogniwo zasilające - LI-ION 4,2V

Tym razem PCB projektowane było bardziej przestrzennie, co by nie było narzekań że ciasno, jak to miało miejsce w poprzednim wydaniu HuyTrak-a.
Obudowa uniwersalna Z-34.  wymiary 28x67.5x129.2mm [wys. x szer. x dł.].

Zasilanie zew. 6 - 30 Volt - jednocześnie ładuje akumulator. Testowany egzemplarz z ogniwem 2Ah wytrzymywał średnio koło doby ciągłej pracy.

Pierwotnie urządzenie służyło jako prosty monitor temperatur na działce, tak via net jak i wizualnie na wyświetlaczu LCD, jednak z czasem dopisałem program i powstał mały kombajnik pomiarowo trakujący.

Wstępnie korzystałem z zewnętrznych platform typu  IoT Analytics - ThingSpeak,
jednak zachęcany przez kolegów napisałem również soft do APRSu, tak czy inaczej sama idea się sprawdziła.
Moim zdaniem to fajna i ciekawa platforma do zabawy z GPS-em jak również z modułem GSM SIM800L.


Aktualizacja 11 VI 2018

Po drobnych poprawkach powstało PCB ver. 2C, umożliwia wyłączenie GSMa jak również zasilania odbiornika GPS.
Udało mi się również upchać całość w mniejszą obudowę -
Obudowa Z34 A-B 20x67.5x129.2mm.


 Poprzednio stosowałem pojedyncze ogniwo z starego telefonu, tym razem udało mi się dobrać i upakować dwa ogniwa litowe 4,2v 8,88Wh każde :)

CDN..... kiedyś :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz